fbpx Scroll to top
  • Marketing e interazioni tra persone e aziende, dal 2004

Trattare le persone da stupide vs trattarle come intelligenti

Sky che fa precedere (senza discontinuità) Desperate Housewives da uno spot di ben 30” di… Desperate Housewives. E poi lo interrompe dopo 10 minuti per farmi vedere uno spot sulla serie C.S.I. che ho appena finito di vedere venti minuti prima. E che mi ripropone per quattro stacchi consecutivi sempre gli stessi quattro spot.
Ieri sera sul divano mi sono ricordato del post di Seth.

Treating people like they’re smart
vs. treating them like they’re stupid.

Have you ever noticed that marketers repeat themselves a lot? That it’s not unusual to see 50 or 100 billboards for the same brand, or 30 or 50 promos for the same TV show?
Traditional media is filled with repetition. The more they tell us, the theory goes, the more likely we are to take action.
If you think about it, that means the marketer isn’t holding your decision making ability in very high esteem, is she? After all, a “smart” person ought to see an offer, make a decision and then move on. No need to repeat the offer, because he’s already decided.
Don’t interrupt that show to show me another promo for the series finale of Frasier. I mean, you just showed that to me an hour ago. Either I’m going to watch it or not!
Seth’s Blog: Treating people like they’re smart

PS: il post l’ho scritto così come veniva, ma il discorso sul valore attuale del GRP è molto più serio.

Puoi leggere anche